Végre beköszöntött a nyár, és ilyenkor a legtöbben egy picit visszaveszünk a pörgésből a vállalkozásunkban (kivéve persze azokat, akiknek a vendéglátás a fő profilja). Az üzlet terén nagyobb a csend, de ez távolról sem jelenti azt, hogy szükségszerűen pangás van. Akadnak ugyanis teendők, amiket most lehet a legjobban elvégezni. Ilyen a céges arculat újragondolása, felfrissítése.
Ágazatfüggő, hogy üzleti forgalom szempontjából kinek melyik évszak a legerősebb – a könyvszakmában például a karácsony előtti időszak, egy papírbolt számára viszont az iskolakezdés körüli hetek. A tavasz és az ősz pedig jellemzően minden vállalkozás életében sűrű periódus. Egészen biztos, hogy azokban a hónapokban, amikor az üzletmenetre kell koncentrálnod, nem fogsz tudni foglalkozni az olyan, átfogó tervezést igénylő teendőkkel, mint a céges arculat és az ehhez kapcsolódó termékek beszerzése.
Ne hagyd hát veszni azokat a heteket, nyári hónapokat, amikor ez is belefér az idődbe! Inkább gondolkodj előre: egy-két hónap múlva égető szükséged lesz ezekre a termékekre – ne akkor rendelj belőlük kapkodva, amikor már ég a ház!
Arculat, imázs, identitás
Az arculat azoknak a külső elemeknek az összessége, ahogyan a céged megjelenik a piacon. Egészen konkrétan megfogható: bizonyos megjelenési stílusból, sajátosságokból áll, amelyek a vállalkozásodat reprezentáló tárgyakon feltűnnek (mindjárt szó lesz arról, melyek ezek).
Az imázs ennél elvontabb: azt a képet jelenti, ami a vevők fejében kialakul a vállalkozásodról. Ezt az imázst a termékeiden, szolgáltatásaidon, illetve az ezekhez kapcsolódó vásárlói élményen túl az arculati elemek is alakítják.
Az imázs és az identitás alapköve az, hogy jól felépített arculattal lépsz színpadra. Mindez pedig márkaépítő hatású.
Hogyan építsd fel az arculatodat?
Az arculat elemei a következők:
- Logó: a vállalkozásod jelképe, amely színeivel és formájával önmagába sűríti mindazt, amit a cég képvisel. Rendkívül lényeges tehát a jól átgondolt koncepció!
- Színek: pszichológiai hatással bírnak, és szimbolikájukon keresztül megjelenítik azokat a minőségeket, amik a vállalkozás szempontjából fontosak. A színek szimbolikájáról ebben a cikkünkben írtunk.
- Motívumok: a vállalkozásodat egy egyszerű szimbólummal vagy képpel is megjelenítheted. Pl. fodrászat – frappáns frizura képe; szabóság – ruha vagy szabásminta; jógastúdió – lótusz stb.
- Betűtípus: szintén arculatépítő. Pl. egy esküvőiruha-szalon alkalmazhat romantikus hatású, a 19. század stílusát idéző dőlt betűs írást. Egy grafikuscég ellenben választhat a legújabb trendekre építő, dizájnhatású betűtípust.
- Szlogen: ha kiötlöttél egy frappáns mondatot vagy szókapcsolatot, ami jól közli a lényeget a cégedről, akkor annak is ott lehet helye az arculatot építő termékeken.
Milyen termékekre lesz szükséged az arculatodhoz?
Az arculat tervezés során koncentrálj az alábbiakra:
- – Szórólap – elképzelhető, hogy a vevőid egy szórólapon keresztül találkoznak először a vállalkozásoddal. Kézbe veszik és rápillantanak, ezért rendkívül fontos, hogy valami pozitívval megragadd őket, és jó benyomást ébressz bennük! Arról, hogy mire figyelj szórólap tervezés során, ebben a cikkben írtunk.
- – Névjegykártya: egyszerre képviseli azt a személyt, aki adja, és azt a céget, amely mögötte áll. Vezetőként, cégtulajdonosként fontos részét képezi az imázsodnak. Arról, hogyan tervezz hatásos névjegykártyát, ebben a cikkünkben olvashatsz, a legfrissebb egyedi névjegykártya trendekről pedig ebből az írásunkból értesülhetsz.
- – Roll-up: látványos és emlékezetes reklámeszköz egy rendezvényen, illetve a recepció mellett vagy az irodádban elhelyezve, hogy az érkező ügyfelek, partnerek, vendégek azonnal lássák.
- –Jegyzettömb, dosszié és boríték: ezek a mindennapos használati tárgyak szintén kiváló felületek az arculati elemek megjelenítéséhez.
- – Papírtáska: egy terméknek szerves részét képezi a csomagolás. Termékedhez adhatsz elegáns, jó minőségű papírtáskát, amelyet a vevő később is használhat, és amelyet a te arculati elemeid díszítenek.
Amit mi adunk mindehhez
Mi, a Printeraktiv Nyomda Webshop kifejezetten kisvállalkozók igényeire szabva végzünk nyomdai kivitelezést, így nálunk teljes arculati csomagokat állíthatsz össze magadnak igényeid szerint. A kiválasztott termékekhez azonnal megtalálsz minden szükséges információt és paramétert, és néhány egyszerű lépésben, nyomdai szakszavaktól mentesen rendelhetsz.
A webshop online szerkesztőjében magad tervezheted és szerkesztheted meg a termékeket. Nettó 10.000 Ft értékű rendelés felett a Printeraktiv Webshop ingyenes kiszállítást vállal az ország egész területére, 1-2 nap gyártási határidővel.
KERESS MINKET BIZALOMMAL, HOGY AZ ELKÉPZELÉSEID MEGVALÓSÍTHASSUK!
Érdeklődni itt tudsz:
06 30 578 4992