Szánj időt az arculatodra!- az arculattervezés fontossága

Végre beköszöntött a nyár, és ilyenkor a legtöbben egy picit visszaveszünk a pörgésből a vállalkozásunkban (kivéve persze azokat, akiknek a vendéglátás a fő profilja). Az üzlet terén nagyobb a csend, de ez távolról sem jelenti azt, hogy szükségszerűen pangás van. Akadnak ugyanis teendők, amiket most lehet a legjobban elvégezni. Ilyen a céges arculat újragondolása, felfrissítése.

Ágazatfüggő, hogy üzleti forgalom szempontjából kinek melyik évszak a legerősebb – a könyvszakmában például a karácsony előtti időszak, egy papírbolt számára viszont az iskolakezdés körüli hetek. A tavasz és az ősz pedig jellemzően minden vállalkozás életében sűrű periódus. Egészen biztos, hogy azokban a hónapokban, amikor az üzletmenetre kell koncentrálnod, nem fogsz tudni foglalkozni az olyan, átfogó tervezést igénylő teendőkkel, mint a céges arculat és az ehhez kapcsolódó termékek beszerzése.

Ne hagyd hát veszni azokat a heteket, nyári hónapokat, amikor ez is belefér az idődbe! Inkább gondolkodj előre: egy-két hónap múlva égető szükséged lesz ezekre a termékekre – ne akkor rendelj belőlük kapkodva, amikor már ég a ház!

Arculat, imázs, identitás

Az arculat azoknak a külső elemeknek az összessége, ahogyan a céged megjelenik a piacon. Egészen konkrétan megfogható: bizonyos megjelenési stílusból, sajátosságokból áll, amelyek a vállalkozásodat reprezentáló tárgyakon feltűnnek (mindjárt szó lesz arról, melyek ezek).

Az imázs ennél elvontabb: azt a képet jelenti, ami a vevők fejében kialakul a vállalkozásodról. Ezt az imázst a termékeiden, szolgáltatásaidon, illetve az ezekhez kapcsolódó vásárlói élményen túl az arculati elemek is alakítják.

Abból, hogy a vállalkozásod milyen értékeket, küldetést képvisel, mit nyújt a vevők számára, illetve mindez hogyan jelenik meg a cég arculatában, áll össze a vállalkozás identitása

Az imázs és az identitás alapköve az, hogy jól felépített arculattal lépsz színpadra. Mindez pedig márkaépítő hatású.

Hogyan építsd fel az arculatodat?

Az arculat elemei a következők:

  • Logó: a vállalkozásod jelképe, amely színeivel és formájával önmagába sűríti mindazt, amit a cég képvisel. Rendkívül lényeges tehát a jól átgondolt koncepció!
  • Színek: pszichológiai hatással bírnak, és szimbolikájukon keresztül megjelenítik azokat a minőségeket, amik a vállalkozás szempontjából fontosak. A színek szimbolikájáról ebben a cikkünkben írtunk.
  • Motívumok: a vállalkozásodat egy egyszerű szimbólummal vagy képpel is megjelenítheted. Pl. fodrászat – frappáns frizura képe; szabóság – ruha vagy szabásminta; jógastúdió – lótusz stb.
  • Betűtípus: szintén arculatépítő. Pl. egy esküvőiruha-szalon alkalmazhat romantikus hatású, a 19. század stílusát idéző dőlt betűs írást. Egy grafikuscég ellenben választhat a legújabb trendekre építő, dizájnhatású betűtípust.
  • Szlogen: ha kiötlöttél egy frappáns mondatot vagy szókapcsolatot, ami jól közli a lényeget a cégedről, akkor annak is ott lehet helye az arculatot építő termékeken.

Milyen termékekre lesz szükséged az arculatodhoz?

Az arculat tervezés során koncentrálj az alábbiakra:

  • Szórólap – elképzelhető, hogy a vevőid egy szórólapon keresztül találkoznak először a vállalkozásoddal. Kézbe veszik és rápillantanak, ezért rendkívül fontos, hogy valami pozitívval megragadd őket, és jó benyomást ébressz bennük! Arról, hogy mire figyelj szórólap tervezés során, ebben a cikkben írtunk.
  • Névjegykártya: egyszerre képviseli azt a személyt, aki adja, és azt a céget, amely mögötte áll. Vezetőként, cégtulajdonosként fontos részét képezi az imázsodnak. Arról, hogyan tervezz hatásos névjegykártyát, ebben a cikkünkben olvashatsz, a legfrissebb egyedi névjegykártya trendekről pedig ebből az írásunkból értesülhetsz.
  • Roll-up: látványos és emlékezetes reklámeszköz egy rendezvényen, illetve a recepció mellett vagy az irodádban elhelyezve, hogy az érkező ügyfelek, partnerek, vendégek azonnal lássák.
  • Jegyzettömb, dosszié és boríték: ezek a mindennapos használati tárgyak szintén kiváló felületek az arculati elemek megjelenítéséhez.
  • Papírtáska: egy terméknek szerves részét képezi a csomagolás. Termékedhez adhatsz elegáns, jó minőségű papírtáskát, amelyet a vevő később is használhat, és amelyet a te arculati elemeid díszítenek.

Amit mi adunk mindehhez

Mi, a Printeraktiv Nyomda Webshop kifejezetten kisvállalkozók igényeire szabva végzünk nyomdai kivitelezést, így nálunk teljes arculati csomagokat állíthatsz össze magadnak igényeid szerint. A kiválasztott termékekhez azonnal megtalálsz minden szükséges információt és paramétert, és néhány egyszerű lépésben, nyomdai szakszavaktól mentesen rendelhetsz.

A webshop online szerkesztőjében magad tervezheted és szerkesztheted meg a termékeket. Nettó 10.000 Ft értékű rendelés felett a Printeraktiv Webshop ingyenes kiszállítást vállal az ország egész területére, 1-2 nap gyártási határidővel.

KERESS MINKET BIZALOMMAL, HOGY AZ ELKÉPZELÉSEID MEGVALÓSÍTHASSUK!

Érdeklődni itt tudsz:
06 30 578 4992 

Van kész grafikád vagy szeretnéd online megszerkeszteni ehhez a termékhez:

Kész grafika feltöltése

  • - Nyomdakész file feltöltés
  • - pdf, jpg, tif, psd, cdr, ai formátumok

Online tervező

  • - Szerkeszd meg egyszerűen
  • - Válassz sablonokból

TERMÉK KOSÁRBA KERÜLT! Oops!

close

Select options

close