Tudtad, hogy egy jól megválasztott szín akár a sikered kulcsa is lehet?
Szórólap, plákát, dosszié tervezésnél is fontos meghatározni, hogy mit szeretnénk üzenni, és ehhez milyen szín illeszkedik a legjobban.
Nézzünk néhány alapszínt, mely hasznunkra lehet:
Sárga: optimista, egyértelmű, üde, meleg és ragyogó. Ilyen színeket használ logóiban pl.: az IKEA, UPS vagy a McDonalds.
Narancs: barátságos, lelkes és élénk. Modern, tudatos márkákra jellemző színválasztás. Ilyet használ pl.: Fanta, Amazon vagy Firefox.
Piros: a piros egy kissé agresszív szín a marketing területén, de ha tudsz vele bánni és megfelelően alkalmazod, akkor egy nagyon ütős, erős márkát tudsz felépíteni vele. Ilyen színhasználat jellemzi a Coca-Colát, a Pinterestet és a Legot is.
Lila: ezt a színt használja pl. a Cadburys, a Yahoo és a Hallmark. Kreativitást, ötletességet és bölcsességet sugároz.
Kék: az első márka, amely most szerintem eszedbe jut, az a Facebook. Ebből látszik, hogy ez a szín megbízhatóságot és erőt ad a márkádnak. Az egyik legelterjedtem logó szín.
Zöld: dinamizmus, egészség, béke és környezetvédelem. Ez a szín általában olyan nagy márkák és cégek logóiban szerepel, melyeknek fontos a természet közelsége. Pl: Greenpeace, Animal planet, Starbucks, Land Rover.
Szürke és fekete: ez a két szín elsőre unalmasnak tűnhet, de ugynakkor egyensúlyt és nyugalmat sugároz. A minimalista design egyik legkedveltebb színe. Ilyet használ pl.: Wikipedia, a Puma és az Apple is. Erős, letisztult és megbízható.
Böngéssz a termékeink között, próbáld ki az online tervezőnket, és válaszd a célodhoz legjobban passzoló színt! 😉