Színek pszichológiája

Tudtad, hogy egy jól megválasztott szín akár a sikered kulcsa is lehet?

Szórólap, plákát, dosszié tervezésnél is fontos meghatározni, hogy mit szeretnénk üzenni, és ehhez milyen szín illeszkedik a legjobban.

Nézzünk néhány alapszínt, mely hasznunkra lehet:

Sárga: optimista, egyértelmű, üde, meleg és ragyogó. Ilyen színeket használ logóiban pl.: az IKEA, UPS vagy a McDonalds.
Narancs: barátságos, lelkes és élénk. Modern, tudatos márkákra jellemző színválasztás. Ilyet használ pl.: Fanta, Amazon vagy Firefox.

Piros: a piros egy kissé agresszív szín a marketing területén, de ha tudsz vele bánni és megfelelően alkalmazod, akkor egy nagyon ütős, erős márkát tudsz felépíteni vele. Ilyen színhasználat jellemzi a Coca-Colát, a Pinterestet és a Legot is.

Lila: ezt a színt használja pl. a Cadburys, a Yahoo és a Hallmark. Kreativitást, ötletességet és bölcsességet sugároz.

Kék: az első márka, amely most szerintem eszedbe jut, az a Facebook. Ebből látszik, hogy ez a szín megbízhatóságot és erőt ad a márkádnak. Az egyik legelterjedtem logó szín.

Zöld: dinamizmus, egészség, béke és környezetvédelem. Ez a szín általában olyan nagy márkák és cégek logóiban szerepel, melyeknek fontos a természet közelsége. Pl: Greenpeace, Animal planet, Starbucks, Land Rover.

Szürke és fekete: ez a két szín elsőre unalmasnak tűnhet, de ugynakkor egyensúlyt és nyugalmat sugároz. A minimalista design egyik legkedveltebb színe. Ilyet használ pl.: Wikipedia, a Puma és az Apple is. Erős, letisztult és megbízható.

Böngéssz a termékeink között, próbáld ki az online tervezőnket, és válaszd a célodhoz legjobban passzoló színt! 😉

Van kész grafikád vagy szeretnéd online megszerkeszteni ehhez a termékhez:

Kész grafika feltöltése

  • - Nyomdakész file feltöltés
  • - pdf, jpg, tif, psd, cdr, ai formátumok

Online tervező

  • - Szerkeszd meg egyszerűen
  • - Válassz sablonokból

TERMÉK KOSÁRBA KERÜLT! Oops!

close

Select options

close