Bővítsd az eszköztárad! – marketingtippek coachoknak és trénereknek

Az egyik legszebb hivatás embertársaink jóllétéért dolgozni – nem véletlenül választják egyre többen a coach vagy a tréner szakmát, hiszen így közvetlen szerepet játszhatnak abban, hogy pozitív irányba lendítsék sok-sok ember életét. Ám ha egy hivatás népszerű, az azt jelenti, hogy sok a versenytárs… Éppen ezért ha coachként vagy trénerként dolgozol, érdemes figyelmet fordítanod a marketingre is.

Az alábbiakban ötleteket adunk ahhoz, hogy coachként és trénerként hogyan nyújthatsz klienseidnek még minőségibb szolgáltatást, hogy szívesen visszatérjenek hozzád vagy továbbajánljanak az ismerőseiknek.

Az alábbiakban összegyűjtött ötleteknek nemcsak egyénileg dolgozó szakemberek vehetik hasznát, hanem fejlesztőközpontok is, ahol több segítő munkatárs dolgozik együtt.

A feladatok mellé segédeszközökkel is készülj!

A coachingnak, tréningnek, sőt szinte az összes személyiségfejlesztési irányzatnak fontos eleme az, hogy a kliens a folyamat aktív résztvevőjévé válik. A coaching- és tréningalkalmak során adott feladatok elősegítik, hogy a kliensek bevonódjanak, és sokszor ezek lendítik át őket a fejlődés irányába.

Hosszú távon hasznos lehet, ha az elvégzett feladatok és a hozzájuk tartozó jegyzetek kéznél vannak a kliensnél, hogy bármikor felelevenítse a tapasztalatokat.

Klienseid meglepődnek és megörülnek majd, ha az első alkalmon egy kis ajándékcsomaggal fogadod őket. Mindenképp kerüljön bele egy jegyzettömb, amelyre írhatnak a feladatok során – sőt arra is biztathatod őket, hogy ide jegyezzék fel azokat a változásokat, amiket az önismereti folyamat során regisztrálnak magukban! Az így létrejövő spontán naplóból a kliensek nyomon követhetik a saját fejlődésüket, és az ülések lezárása után is folytathatják a változások írásba foglalását.

Érdemes lehet a jegyzettömb mellé csatolni egy kártyanaptárt, rajta jól látható módon megjelölni a coacning- vagy tréningalkalmakat – mert bizony a kliensek könnyen elfelejthetik, hogy aznap jelenésük lenne! Ezeket a segédeszközöket – a névjegykártyáddal együtt – beleteheted egy dossziéba, hogy minden egy helyre kerüljön, és szükség esetén kéznél legyen az elérhetőséged.

Nyugodtan mellékelj több névjegykártyát, az elégedett kliensek ugyanis szívesen továbbadják azokat az önfejlesztés iránt elkötelezett ismerőseiknek! Ha igazán elegáns szeretnél lenni, a dossziét még egy papírtáskába is beleteheted, amit a kliensek később is felhasználhatnak majd.

A legfontosabb: mind a jegyzettömb, mind a kártyanaptár, a dosszié, a papírtáska stb. egyedi tervezésű termék legyen – szerepelhet rajta a logód vagy egy általad használt szlogen, mottó, és természetesen a neved is egy szép betűtípussal. Online tervezőnkben könnyedén és saját ízlésed szerint megtervezheted ezeket a termékeket.


Az üzleti sikerhez elengedhetetlen a marketingszemlélet

A marketinget se hanyagold el!

Sok coach és tréner arról számol be, hogy eleinte úgy gondolták, egyik kliens hozza majd a másikat, és szinte maguktól betelnek az időpontjaik, de rá kellett jönniük, hogy ez nem ilyen egyszerű. Hiába nyújtasz színvonalas szolgáltatást, erőfeszítéseket kell tenned, hogy az emberek értesüljenek róla.

Mivel a legtöbben kizárólag az online hirdetéseket használják, egy lépéssel előttük járva vess be papír alapú nyomdai termékeket is! Arról, hogy milyen előnyei vannak a nyomtatott hirdetési eszközöknek, egy korábbi cikkünkben írtunk.

Ha többféle szolgáltatást nyújtasz – például egyaránt tartasz karrier coachingot, rezilienciatréninget, és mindfulness alkalmakat –, akkor érdemes mindegyikről külön szórólapot tervezned, és elhelyezned azokat a fogadóhelyiségben vagy a folyosón egy jól látható helyen.

Akár a klienseknek összeállított dossziéba is beleteheted a szóróanyagokat az egyéb szolgáltatásaidról. Ha az egyik fajta coachinggal, tréninggel elégedettek, lehet, hogy beneveznek egy másikra is! Egy korábbi cikkünkben tippeket találsz ahhoz, hogyan tervezz hatásos szórólapot.

Fordíts gondot arra is, hogy figyelemfelkeltő, igényes és a szakmádhoz illeszkedő névjegykártyád legyen. A névjegyed téged képvisel – ezért a névjegykártya tervezés során gondold át, milyen színek és motívumok illenek hozzád.

Használd ki a kártya mindkét oldalát: az egyik oldalán szerepelhetnek az elérhetőségeid, a másik oldalán például egy térkép a rendelőd/irodád címének megjelölésével, vagy egy mottó, ami pozitív irányba hangolhatja a klienseket, és amiért szívesen előveszik a névjegyet, hogy újraolvassák. Manapság sokan latba vetik a kreativitásukat, ha a névjegyükről van szó – ebben a cikkben mi is összegyűjtöttük a legújabb egyedi névjegykártya trendeket.

Csinosítsd a fizikai teret is!

Fontos, hogy kellemes hangulatot árasszon az a (fizikai) tér, ahol a coaching- és tréningalkalmak zajlanak. Éppen ezért készíttess ezekbe a helyiségekbe plakátokat, amik segítenek pozitív légkört teremteni. Egy szép táj vagy egy inspiráló idézet megágyazhat a belső munkának és a változásnak.

Ha többen dolgoztok segítő szakemberek egy nagyobb intézetben vagy fejlesztőközpontban, akár közös stratégiát is kialakíthattok arra, hogyan alkalmazzátok a nyomtatott eszközöket a munkátokban. Együtt állíthatjátok össze a dekorációnak szánt plakátokat, és megbeszélhetitek, hogy a fogadóhelyiségben hova kerüljenek a szórólapok és a névjegykártyák.

A hatást azzal is fokozhatjátok, ha a recepciónál vagy a bejáratnál elhelyeztek egy látványos roll-upot, ami azonnal a kliens szemébe ötlik, amint megérkezett hozzátok.

Mi, a Printeraktiv Nyomda Webshop kisvállalkozások számára végzünk teljes körű nyomdai kivitelezést. Olyan webáruházat működtetünk, ahol néhány egyszerű lépésben, nyomdai szakszavaktól mentesen rendelhetsz, és a kiválasztott termékekhez azonnal megtalálsz minden szükséges információt és paramétert.

Nettó 20.000 Ft értékű rendelés felett ingyenes kiszállítást vállalunk az ország egész területére, 1-2 nap gyártási határidővel.

Segítségre van szükséged a döntésben, hogy mi a Neked megfelelő? Keress minket bizalommal!

Van kész grafikád vagy szeretnéd online megszerkeszteni ehhez a termékhez:

Kész grafika feltöltése

  • - Nyomdakész file feltöltés
  • - pdf, jpg, tif, psd, cdr, ai formátumok

Online tervező

  • - Szerkeszd meg egyszerűen
  • - Válassz sablonokból

TERMÉK KOSÁRBA KERÜLT! Oops!

close

Select options

close