A névjegykártya nemcsak a bemutatkozásunknak része, hanem annak is, hogy az ügyfeleink és az üzlettársaink milyen benyomást alakítanak ki rólunk. Ahhoz, hogy a kívánt hatást érjük el, egyrészt fontos olyan nyomdát választani, ahonnan színvonalasan kivitelezett névjegykártyákat kapunk a kezünkbe, másrészt a névjegyek tervezése során érdemes figyelembe venni bizonyos szempontokat. Mi, a Printeraktiv munkatársai nemcsak a magas minőségű névjegykártya nyomtatást garantáljuk, de hasznos tippeket is szeretnénk adni ahhoz, hogy maradandó nyomot hagyjon és a sikered részévé váljon a névjegykártya.
A névjegykártyánál gondold végig: ki a célközönség?
A névjegykártya készítés első lépése, hogy végiggondolod: kinek a kezébe kerül majd? Egészen más designban érdemes gondolkodni akkor, ha ügyvédi praxisodhoz, illetve akkor, ha egy művészeti galériához készíttetsz névjegykártyát. Mielőtt lelki szemeid előtt megjelenne álmaid névjegykártyája, tedd fel magadnak az alábbi kérdéseket, mert a rájuk adott válaszok segítenek a részletek kidolgozásában:
» Céges ügyfeleknek vagy fogyasztóknak értékesíted a termékedet?
» Terméket vagy szolgáltatást árulsz?
» Milyen típusú emberek alkotják a célközönségedet?
» Mit szeretnél, mit gondoljon vagy mit érezzen az, aki kézbe fogja a névjegyedet?
» Mi a célod a névjegykártyával: mire szeretnéd ösztönözni vele az embereket? Keresse fel a weboldaladat vagy látogasson el a boltodba?
Milyen adatok szerepeljenek a névjegykártyán?
A névjegykártya tervezés során kulcskérdés, hogy mi kerüljön a kártyára – már csak a méretből adódó korlátok miatt is. Az internet előtti korban jellemzően feltüntették a nevet, cégnevet, titulust, fizikai címet, telefonszámot, majd a digitális vívmányok nyomán ehhez adódnak a weboldal, e-mail-cím, közösségi oldalak stb. Ennek kapcsán arra figyelmeztetnek a szakemberek, hogy jóból is megárt a sok, és csak a valóban fontos adatokat tüntessük fel a kártyán, különben azt kockáztatjuk, hogy a sok információ között éppen a lényegeset nem olvassák majd el. Ehhez néhány irányelv:
» A weboldald címét, az e-mail-címedet és a telefonszámodat mindenképpen tüntesd fel!
» A székhelyedet, fizikai címedet csak akkor írd ki, ha fontos, hogy erre a helyszínre jöjjenek a vevők.
» Legyen egyértelmű, hogy mi az, amit kínálsz. Ehhez elegendő lehet néhány szó vagy egy rövid szlogen a cégnév alatt vagy a névjegykártya egy más részén. Pl.: „Komplex marketingmegoldások”.
Néhány látványelem
Annak eldöntésében, hogy a névjegykártya mindkét oldalán legyen-e információ, segíthet annak meghatározása, hogy szüksége lehet-e az ügyfélnek arra, hogy a kártya üres oldalára feljegyezzen néhány dolgot (például ha egy expón, kereskedelmi kiállításon kerül a kezébe a névjegy). Ha semmi nem indokolja az üresen hagyott hátsó oldalt, ügyesen hasznosíthatod is azt. Például:
» átalakíthatod kuponná;
» egy kicsit bővebben kiírhatod, mivel foglalkozik a céged;
» feltüntetheted, ha valamilyen díjat, elismerést kaptál vagy díjazták egy termékedet;
» kiírhatod a nyitvatartást vagy más fontos működési információt;
» ha nemzetközi ügyfélköröd is van, a kártya egyik oldalán magyarul, a másik oldalán angolul szerepelhetnek az adataid.
Ha van logód, természetesen ne maradjon le a névjegykártyáról. Profizmusra és a minőség iránti elkötelezettségre vall, ha hivatásos grafikust bízol meg a logó tervezésével – így nem kell attól tartanod, hogy szembetalálkozol hasonlóval valaki más névjegyén.
Ha még nincs logód, egy egyszerű szimbólum feltüntetésével is kifejezheted a névjegykártyán, hogy mivel foglalkozol – például szerelők egy szerszám stilizált rajzával.
A személyes fotódat akkor érdemes megjeleníteni a névjegyen, ha a személyes kontaktus központi eleme a vállalkozásodnak (például ingatlanügynökök esetében), vagy ha a személyes márkád áll a középpontban, vagyis téged azonosítanak a márkáddal. Ha az általad nyújtott termék/szolgáltatás erősen esztétikai jellegű (pl. manikűr, fodrászat, ékszertervezés stb.), egy terméked/alkotásod fotója is kerülhet a névjegyre illusztrációképp.
A névjegyed a céged tükre
A Printeraktiv Nyomda Webshopban található online tervező segítségével elkészítheted egyedi névjegykártyádat is. Az online névjegykártya szerkesztő garantálja, hogy egyszerre légy kreatív, ugyanakkor az esztétikai elvek is megfelelően érvényesüljenek.
Korábban írtunk arról, hogy a színek sajátos szimbolikával rendelkeznek, és a névjegyen vagy szórólapon használt színekkel is üzenetet közvetítesz – kattints erre a linkre, hogy megtudd, a te vállalkozásodhoz mely színek harmonizálhatnak.
Ha kreativitást szeretnél sugározni, tervezhetsz egyedi formára vágott, figyelemfelkeltő színeket és betűtípust tartalmazó kártyát. Ha azonban a megbízhatóságot szeretnéd megjeleníteni a névjegyeddel, maradj inkább egy hagyományos, visszafogott designnál. Amennyiben magas rangú pozíciót töltesz be, és szeretnéd ezt hangsúlyozni, a vastagabb papírból készült, arany vagy ezüst fóliájú névjegykártya emlékezetessé teheti a bemutatkozásodat. Ám ha értékesítéssel foglalkozol, és folyamatosan egy köteg névjegyet hordasz magadnál, maradj a vékonyabb papírból készült kártyáknál, amelyek könnyen elférnek a zsebedben.