Az internet új fejezetet nyitott a reklám és a marketing történetében, és sok vállalkozás már kizárólag az online hirdetésekre koncentrál. Ám nagy lehetőséget szalaszt el az, aki „leírja” a régi típusú, nyomtatott hirdetési módokat, mint amilyen a szórólap is.
Bizonyos sajátosságokban a szórólap máig jobb az internetes reklámoknál, és a leghatékonyabb megközelítés az, ha együtt alkalmazzuk a kettőt. Az alábbiakban megnézzük, milyen előnyökkel jár, ha valaki szóróanyagokat is alkalmaz a marketingstratégiájában.
1. A szórólap közvetlenebb kapcsolatot jelent
Míg a közösségi médiában látott hirdetéseket az emberek egyszerűen átpörgetik, a Google platformjain látott hirdetéseket pedig akár észre sem veszik, addig ha már kezükbe vették a szórólapot, akkor rápillantanak, és ezzel elkezdődik az információfeldolgozás folyamata. Ha egy ütős szlogent és egy ízléses, figyelemfelkeltő képet látnak, az felébresztheti az érdeklődésüket, ami az első lépést jelentheti a vásárlás felé. Arról, hogyan tervezz hatásos szórólapot, egy korábbi cikkünkben írtunk.
2.A szórólap tartósabb
Míg az online reklám eltűnik, ha máshova kattintunk, és végképp elfelejthetjük a cég nevét, hiába érdekelt a terméke, addig a szórólap megőrizhető, például az íróasztalon, egy fiókban vagy a kabátzsebünkben. Könnyedén előkereshető és megtalálható – pont akkor, amikor szükség van rá. Ha például olyan vállalkozásod van, ahol fontos, hogy a vevőid ismerjék a nyitvatartási időt, vagy be szeretnél nekik mutatni egy termékpalettát, akkor egy hajtott szórólapra biztosan minden információ ráfér, és a terméked/szolgáltatásod iránt érdeklődők olyan helyre tehetik el a szórólapot, ahol kéznél van.
3. Egy igényes szórólap jelzi, hogy igényes a cég
A szórólap tervezés során érdemes tekintetbe venni azt is, hogy egy cégről sokat elárul, milyen minőségű reklámokkal hirdeti magát, és ebbe a körbe a nyomtatott reklámanyagok is beletartoznak. Ha igényes és esztétikus szórólapot tervezel, ami pozitív benyomást kelt az érdeklődőkben, akkor a szórólapon keresztül a vállalkozásod is pozitív benyomást ébreszt. A szórólap készítés fontos részét képezi a papír- és a színválasztás – a papírfajtákról és a színek jelentőségéről egy korábbi cikkünkben írtunk.
4. Szórólap terén nincs olyan nagy verseny, mint az online hirdetéseknél
Míg az emberek nap mint nap reklámok garmadáját látják a közösségi oldalakon vagy épp a keresőoldalon, addig szórólapot osztó emberekkel nem találkoznak minden sarkon. Lehet, hogy a te szórólapod lesz az egyetlen, ami aznap a kezükbe kerül, így valószínűbb, hogy figyelemre méltatják, míg a napi tíz internetes hirdetés közül nem válogatják ki az őket érdeklőket, hanem egyszerűen átsiklanak fölöttük.
5. A jól elhelyezett szórólap kíváncsiságot ébreszt
Az emberek többsége szemügyre veszi a környezetét, amikor várakozik valahol (ha éppen nem a telefonjával bíbelődik). Ennek oka, hogy úgy vagyunk összerakva az evolúciós fejlődés nyomán, hogy szokásunk feltérképezni a környezetünket. E feltérképező tendencia részeként az emberek a közelükben lévő pulton, asztalon elhelyezett, figyelemfelkeltő szórólapot szeretik a kezükbe venni, és nagy eséllyel el is olvassák.
Kisvállalkozások igényeire szakosodott nyomdaként tisztában vagyunk azzal, hogy a szórólap tervezés során sok kérdés felmerül. Megrendelőink gyakran kérnek tőlünk bizonyos témákban tájékoztatást, éppen ezért egy külön cikkben összeszedtük a szórólap készítés során felmerülő gyakori kérdéseket.
Mi, a Printeraktiv Nyomda Webshop olyan webáruházat működtetünk, ahol néhány egyszerű lépésben, nyomdai szakszavaktól mentesen rendelhetsz, és a kiválasztott termékekhez azonnal megtalálsz minden szükséges információt és paramétert.
Nettó 20.000 Ft értékű rendelés felett ingyenes kiszállítást vállalunk az ország egész területére, 1-2 nap gyártási határidővel.
Bízza ránk szórólapja elkészítését, akár a tervezéstől a kivitelezésig! Keress minket bizalommal!