Vannak, akik szerint a nyomtatott termékek ideje a közösségi média korában lejárt. Ám ha kölcsönösen egymásra építjük a kettőt, nem pedig lemondunk az egyikről a másik javára, akkor hatékonyabban növelhetjük a vállalkozásunk ismertségét, és nagyobb eséllyel találnak meg minket a vevők.
Közelítsünk új szempontból a témához: az offline világ, ahol a vevők kézbe veszik a nyomtatott szórólapokat, a színes prospektusokat, az elegáns névjegykártyát, vagy felfigyelnek egy látványos matricára, egyfajta kommunikációs módot jelent. A közösségi média, ahol az emberek fényképeket, híreket, érdekességeket és jó ötleteket osztanak meg, pedig egy másik típusú kommunikációs felületet. Ha olyan marketingstratégiát alakítunk ki, amiben együtt dolgozik a kettő, akkor mind az online, mind az offline jelenlétünket erősíthetjük.
Mi, a Printeraktiv munkatársai a nyomtatott világban mozgunk otthonosan, de azt is fontosnak tartjuk, hogy a cégek ötvözzék az offline és online világ erősségeit. Az alábbiakban ehhez adunk néhány tippet.
Kérd ki a követőid véleményét!
Szórólap tervezés során egy csomó kérdés merülhet fel. Például melyik fotó fog a legjobban mutatni a szórólapon? Vagy milyen legyen a szórólapon a kép és a felirat elrendezése? A megoldás a szemed előtt van: kérdezd meg a közösségi oldalad követőit, melyik alternatíva tetszene nekik. Megkérheted, hogy szavazzanak az A vagy a B változatra.
Prospektus készítés során előzetesen felmérheted, mely képek aratják a legnagyobb tetszést (például az alapján, melyik fotó kapott több lájkot). Ha magazint szeretnél összeállítani, megkérdezheted a közönséged, milyen témákról olvasnának szívesen. Vond be őket bátran a tervezésbe – minél inkább érzik, hogy nekik készült az anyag, annál szívesebben veszik kézbe!
Mutasd meg online is, amit alkottál!
A Printeraktiv Nyomda Webshopban található online tervező használatával a szórólap, a névjegykártya valóban a te szellemi terméked lesz. Ez is kreatív munka, a végeredmény pedig egy alkotás. Ahogy sokan megosztják a közösségi médiában a legszebb fotóikat vagy a legjobban sikerült kézműves próbálkozásaikat, úgy te is megmutathatod a követőidnek a közösségi oldalakon a szórólapot, névjegykártyát vagy plakátot, amit terveztél. Oszd meg velük az alkotás örömét, és kerülj ezáltal is közelebb hozzájuk.
Tüntesd fel a közösségi oldaladat!
Talán nem jut eszedbe, de nyomtatott anyagokkal is bővítheted a követőtáborodat a közösségi médiában. A szórólapon, prospektuson, plakáton ne csak a weboldalad címét tüntesd fel jól látható helyen, hanem a Facebook- vagy az Instagram-oldalad, illetve Youtube-csatornád címét is (attól függően, mely platformokon vagy jelen). Így a virtuális teredet is építed, és két legyet ütsz egy csapásra.
Reklámozd a lényeget nyomtatásban!
A közösségi oldalak tartalmai igen illékonyak. Előfordulhat, hogy csak néhány másodpercnyi hatást váltanak ki – az emberek továbbgörgetnek, és már máson jár az eszük. A szórólap nyomtatás, prospektus készítés azonban remek lehetőség arra, hogy olyat mutass, ami maradandóbb. Ha valamit kiemelten akarsz reklámozni és szeretnéd, hogy az anyag tartósan szem előtt legyen, például az érdeklődők az íróasztalukon hagyhassák mintegy emlékeztetőként, akkor mindenképp készíts belőle igényes, figyelemfelkeltő nyomtatott változatot.
A cikkben említett termékeket megrendelheted a Printeraktiv webshopjában, többféle kivitelben. Böngéssz a lehetőségek között, egészen biztosan megtalálod azt a típust, amit keresel!
boritokép: Photo by Tim Bennett on Unsplash