Az ütős szlogen és a figyelemfelkeltő fotó csak az első lépés a szórólap készítés során. Ám amikor az ember kézzel fogható termékké szeretné váltani a tervét, gyakran felmerül benne néhány kérdés. Kis- és középvállalkozások igényeit kiszolgáló nyomdaként tisztában vagyunk azzal, hogy vannak visszatérő kérdések a szórólap tervezés folyamatában. Ebben a cikkünkben ezekre a gyakran ismételt kérdésekre adunk választ, mert szeretnénk, hogy vevőink bizonytalanság és kétség nélkül rendelhessék meg nálunk szóróanyagaikat.
Milyen méretű szórólapot készítsek?
A szórólap mérete általában 2 tényezőtől függ:
1. Számít, hogy mi a felhasználási célja – hol szeretnéd szétosztani, kihelyezni a szóróanyagot? Egy A4-es méretű szórólap feltűnőbb, mint például egy A6-os, de ha azt szeretnéd, hogy az érdeklődők könnyebben eltegyék a zsebükbe vagy a táskájukba, akkor a kisebb méretet válaszd. Ha meglévő promóciós anyaghoz szeretnéd csatolni a szórólapot, például elhelyezni egy A5-ös méretű prospektusba, akkor a prospektushoz illeszkedő méretet rendelj.
2. A méret függ a közölni kívánt tartalomtól is. A szórólap célja az általános tájékoztatás, nem kell kisregényt írni rá, csak a lényeges információkat (arról, hogy milyen információk szerepeljenek a szórólapon, egy korábbi cikkünkben írtunk). Ha azonban egy teljes szolgáltatási palettát szeretnél bemutatni a szóróanyagon (még ha vázlatosan is), akkor jelentős kép- és szövegterjedelemmel kell számolni. Ilyenkor jönnek szóba a hajtott szórólapok (két vagy 3 részre hajtva, például egy A4-es lap alkalmazásával).
Az általános papírméretekről blogunkon is tájékozódhatsz.
Milyen papírtípust válasszak a szórólaphoz?
A szórólap általában rövid távon van használatban, tehát nem kell huzamosabb ideig tartósnak lennie. Ráadásul, mivel nagy mennyiségben szeretnénk „szétszórni” a világban, fontos, hogy egy darabra vetítve olcsón tudjuk előállítani. E két okból kifolyólag a leggyakrabban (az esetek 90 százalékában) 115g-os papírt használunk hozzá, ami egy picit vastagabb a szokásos, nyomtatóban használt papírnál (amely 80g-os).
Ha ennél erősebb tartású papírt szeretnél a szórólapodhoz, vagy a hajtott szórólapot választanád, akkor a 135g-os papírt javasoljuk. A szórólap gyártás során a papír szép matt vagy fényes felületkezelést kap, aminek hatására élénkebbé válnak rajta a színek – így áll elő a látványos, vonzó végeredmény.
Webshopunkban lehetőség van akár 250g-os papírra is nyomni szórólapot, de ezt inkább olyan esetekben javasoljuk, ha a szórólap egyben olyan információt is hordoz, amit szeretnél, ha a vevő megőrizne, kitenne az asztalára (például árlista, fontos információk a mindennapi termékhasználathoz stb.).
Szórólap készítés előtt számtalan dolgot át kell gondolnunk, hogy az eredménnyel elégedettek lehessünk
A számítógépem szövegszerkesztőjével megszerkesztettem a szórólapomat. Ki tudják nyomtatni?
Természetesen igen, bár minőségi garanciát csak a nyomdai kivitelezésre alkalmas, 300 dpi felbontású, vágójelekkel, kifutóval és belső margóval ellátott pdf-ben leadott anyagokra vállalunk. Sajnos a Word, a PowerPoint és a hasonló számítógépes programok nem kiadványszerkesztők, így az ezekből előállított pdf fájlok esetén gyakran előfordulnak felbontási és/vagy szöveghibák, illetve egyéb problémák, amelyekért nem tudunk felelősséget vállalni.
E nehézségek kiküszöbölésére azt javasoljuk, hogy bátran használd online tervezőnket, amely igazán felhasználóbarát. Blogunkon egy rövid bevezetőt is találsz az online tervező használatához.
Az interneten talált képekből készíthetek magamnak szórólapot?
Az internetre feltöltött (leggyakrabban a Google keresőben talált) képeket sokan előszeretettel használják, annak ellenére, hogy a legtöbb esetben tilos őket saját célra alkalmazni, mert szerzői jogi védelem alatt állnak, és a felhasználásuk jogi következményeket vonhat maga után. Ezért mindenképpen azt javasoljuk, hogy az ingyenes képtárakból gyűjts anyagot. Online szerkesztőnk két ilyen, ingyenes és jogkövető módon használható képtárral – és benne több ezer szabadon használható fotóval – rendelkezik, témákra bontva és színvilág szerinti kulcsszavas keresővel.
Beléptem a szórólap termékkategóriába a weboldalon. Azt látom, hogy az A4-es szórólap 18–151 Ft-ig rendelhető. Mitől függ, hogy mennyibe kerül?
Ha kiválasztottad a neked tetsző méretet a szórólap kategórián belül, akkor kattints rá, hogy megnyíljon a termék részleteit bemutató oldal. Itt egy táblázatban találod az árakat, ami darabszám és a papír grammsúlya szerint változik.
Két különböző grafikával szeretnék rendelni 100-100 db szórólapot. Akkor a 200 db-os árat kell néznem?
Nem. Amennyiben eltérő grafikával rendeled a szórólapokat, úgy a 100 db-os mennyiséget kell kétszer kosárba tenned, és mindegyikhez csatolni az adott grafikát.
Nem sikerül az online szerkesztőben megterveznem a grafikát. Vállalják önök is a tervezést?
Igen, természetesen grafikusunk rendelkezésre áll. 6000–12.000 Ft közötti áron vállaljuk a szórólap grafikai tervezését, annak tartalmi mennyiségétől függően. A tervezési díj külön számlán kerül kiállításra. Ha grafikai tervezést igényelsz, kérjük, hogy a termékoldalon a „Grafika feltöltése” gombbal töltsd fel a rendelkezésre álló fájlokat (fotók, szöveg, logó stb.), a „Pénztár” oldalon a „Megjegyzés” rovatba pedig írd le az elképzelésedet. Grafikusunk a megszerkesztett szórólapot e-mailben vissza fogja küldeni neked gyártás előtti jóváhagyásra.
Mi, a Printeraktiv Nyomda Webshop kifejezetten kisvállalkozók igényeire szabva végzünk nyomdai kivitelezést. Weboldalunkon néhány egyszerű lépésben, nyomdai szakszavaktól mentesen rendelhetsz, nettó 20.000 Ft értékű rendelés felett pedig ingyenes kiszállítást vállalunk az ország egész területére, 1-2 nap gyártási határidővel.
Szórólap készítésen gondolkodsz? Használd online tervezőnket és tervezd meg még ma!