Kellemes érzéssel tölt el egy frissen nyomtatott könyv vagy magazin illata? Nos, ezzel nem vagy egyedül – olyannyira, hogy nevesítve is van: bibliosmia (a könyv illatának szeretete).
Mi állhat a háttérben? Legegyszerűbb és legkézenfekvőbb magyarázat lehet, miszerint sok ember egész egyszerűen szereti a kemikáliák speciális aromáját.
Ennél azonban komplexebb okokat is fellelhetünk, hiszen az illatok és a memória között bizonyíthatóan szoros összefüggés van. Egy markánsabb szag bármely más érzékszervünknél erőteljesebben segíti felidézni a hosszú távú memória tárolta emlékeket. Szakértők szerint ennek magyarázata szaglóhagymáink (melyek segítenek a szagok feldolgozásában) és agyunk azon speciális területeinek közelsége, amelyek az érzelmekért és a memóriáért felelnek.
Sokunk számára egy ilyen illat több pozitív társulást is hoz – a jól megérdemelt pihenőidőt, mikor kezedbe veheted a kedvenc magazinodat vagy szeretett regényíród legújabb könyvét. Ha szívesen belemerülsz egy könyv olvasásába hosszú utazáskor, annak illata a nyaralással, pihenéssel kötődik össze.
Te magad is megtapasztalhatod ügyfélkörödnél ezeket a pozitív hatásokat, ha rendszeresen adsz át részükre cégedről nyomatott marketinganyagokat. Egy gondosan kivitelezett prospektus és annak kellemes illata felidézheti ügyfeledben azokat a pozitív gondolatokat, miért is választotta partnerként a Te cégedet.
Bármi is legyen az ok, az illat az, amit a digitális világ sosem tud elhódítani a nyomatott oldalaktól, így annak mindig is helye lesz az emberek szívében és elméjében.