Haszon magazin backstage cikk rólunk

A Haszon magazinban megjelent interjú vágatlan verziója a Printeraktivról.

MÁR AZ OFFLINE IS ONLINE

Az offline marketing eszközöket gyártó digitális nyomda innovatív lépése: webshopon keresztül, online értékesít, olyan hozzáadott értékkel, mint a bárki által könnyen használható online grafikai tervező. Beszélgetés Doleschall Anitával, a Printeraktiv Nyomda Webshop tulajdonosával.

Mit jelent az, hogy nyomda webshop és miért láttad úgy, hogy egy ilyen szolgáltatásra igény van?  

A vállalkozások nyomdai igényeinek kiszolgálása sokszor bonyolult és hosszadalmas előkészítési folyamatot igényel, mivel minden egyes termék egyedi, kivitelük, paramétereik eltérnek. Emiatt hosszas levelezés, egyeztetés, árajánlat készítés előzte meg a gyártást. A kisebb példányszámot igénylő – javarészt kisvállalkozások – megrendeléseit a nyomdák többsége pont emiatt elutasítja, hiszen sok esetben nem rentábilis. Cégünk 14 éve a nyomdaipari piac szereplője és felismertük ezt a problémát. Szerettük volna, hogy a kisebb vállalkozásoknak is elérhető legyen az igényes, minőségi nyomdatermék, akár kisebb példányszámban is, legyen szó például 10 db saját arculathoz illeszkedő dossziéról vagy 50 db saját logós jegyzettömbről.  Összeállítuttunk egy olyan termékpalettát, melyre tapasztalataink szerint a vállalkozásoknak leggyakrabban szüksége van, az egyes termékek paramétereit (mint méret, alapanyag, kivitel stb.) pedig szintén a leggyakrabban előforduló igényekhez igazítottuk. Ehhez készült egy rendkívül komplex hátterű, de a vevők által egyszerűen kezelhető webáruház, ahol a vásárló saját maga kalkulálja ki a nyomdaterméke árát néhány paraméter meghatározásával, feltölti a meglévő grafikáját vagy online megszerkeszti azt, kosárba teszi és pár nap múlva a futárszolgálat házhoz viszi a kinyomtatott nyomdaterméket.  A webáruház minden adminisztratív része mára már teljesen automatizált, így a kisvállalkozóknak is rentábilisan előállíthatóak a minőségi nyomdatermékek. Nem is beszélve a gyorsaságról, hiszen nem kell akár napokig nyomdai árajánlatra várakozni.

Kiváltható-e a személyes kapcsolat az online térrel egy ilyen jellegű szolgáltatásnál?

A mai világban már abszolút igen. Egy vállalkozó általában időhiányban szenved, szeretne mindent gyorsan és hatékonyan elintézni. A megrendeléseink többsége munkaidőn túl érkezik, ebből is látjuk, hogy a kisvállalkozóknak sokszor az esti órákban jut idejük olyan feladatokra, mint a marketing anyagok rendelése, tehát nem biztos, hogy tud és szeretne időt szánni arra, hogy felkeressen egy nyomdát és ott személyesen egyeztessen. Mindemellett nem tűnik el az ügyfélkapcsolat sem, hiszen elérhetőek vagyunk telefonon és online chaten is, bármilyen kérdésre készséggel válaszolunk.

Kiváltképp igaz ez az elmúlt 1 évre a covid vírus miatt.

Így van, hiszen mi is zárt ajtók mögött dolgoztunk, ügyfélfogadás nélkül. Hatalmas segítség volt így a vevőinknek, hogy a termékpalettát és minden, a nyomdai megrendeléshez szükséges információt megtaláltak a weboldalon és anélkül tudtak nyomdai terméket rendelni, hogy kimozdultak volna otthonról vagy az irodájukból.

A Printeraktív az elsők között lépett a magyar piacra azzal az önkiszolgáló rendszerrel amivel  pár perc alatt bármilyen grafikus anyag megtervezhető és gyártásra leadható.

Nyomdai webshopunk unikális eleme a bárki által könnyen használható online grafikai tervező. Azt tapasztaltuk az évek alatt, hogy sok kisvállalatnak vagy nincs grafikusa, vagy nem szeretne/tud sokszor tetemes összegű grafikai díjakat fizetni egy-egy egyszerűbb nyomdai termék megtervezéséért. Ezt az igényt felismerve kapcsoltuk hozzá a webshophoz az online tervező modult, amivel könnyedén saját maguknak megtervezhetik a reklámanyagukat és egy kattintással a nyomtatást is megrendelhetik.

Hol tart most ez a technológia?
Az online tervezőt folyamatosan fejlesztjük, jelenleg még az elkészült terv nyomdai minőségű pdf file-ban ingyenesen letölthető, tehát nem köteles a vevő nálunk megrendelni a nyomtatást, az online tervezőt bárki ingyenesen és regisztráció nélkül használhatja. Hamarosan feltöltésre kerül még számos mutatós sablon, ami nagyban segíti majd az esetleg kreatív vénával kevésbé rendelkező vevőket a tervezésnél.

Ha már online / offline, mennyire van még piaca a nyomtatott reklámanyagoknak az online marketing térhódítása közben?

Nos, a kettő remekül megfér egymás mellett, sőt, ha egymásra építjük a kettőt, nem pedig lemondunk az egyikről a másik javára, akkor hatékonyabban növelhetjük vállalkozásunk ismertségét. Az offline világ az, ahol a vevők kézbe veszik a nyomtatott, színes prospektusokat, felfigyelnek egy elegáns névjegykártyára, és magukkal viszik, azaz maradandót mutat. Az internet, a social marketing tartalmai igen illékonyak, gyakran csak másodpercnyi hatást váltanak ki és az emberek máris tovább görgetnek. Ha olyan marketingstratégiát alakítunk ki, amiben együtt dolgozik a kettő, akkor igazán jól tudjuk erősíteni a vállalkozásunk jelenlétét a piacon. Mindemellett a termékeink nagy része megkerülhetetlen, hiszen nincs rendezvény rollup nélkül, nincs tárgyalás névjegy nélkül, nincs konditerem bérlet nélkül és számos termék egyszerűen elegánsabb nyomtatott formában, mint például egy utalvány vagy ajándékkkártya. Úgy vélem, hogy a nyomdaipari termékekre még nagyon sokáig szükség lesz, csak követni kell a termékpalettával a trendeket, hogy a nyomtatott termékek továbbra is a megrendelők üzleti sikereit támogassák.

Hogyan kerül egy nő egy ilyen férfias szakmába, mint a nyomdaipar?

Reklámügynökségi múlttal rendelkező közgazdász vagyok, marketing szakirányon végeztem. Nem volt tervben, hogy vállalkozó legyek, de nagyobb kihívás híján így alakult. 24 évesen az albérletben egy asztalnál kinyitottam a számítógépem és elkezdtem reklámanyagokat tervezni ismerősöknek.  Hamar felmerült az igény, hogy legyen egy saját professzionális digitális nyomtatóm, amivel gyártani is tudok. Így céget alapítottam, beköltöztem egy 20 nm-es irodába a svájci frankos lízingre vásárolt nyomtatóval 2008. szeptemberében, 1 hónappal a gazdasági válság kirobbanása előtt és vártam a megrendeléseket. Sok éven át szinte éjjel nappal dolgoztam, fejlesztettem, új ötletek, új gépek, pályázatok, alkalmazottak, szépen ívelt felfelé a sokszor rögös út. 2017-ben megszülettek az ikreim, akikkel rövidesen egyedül maradtam. Azt mondják, hogy teher alatt nő a pálma, mivel egyszerre voltam egyedülálló anya egy alig fél éves ikerpárral és vállalkozó, így javarészt a saját napi operatív munkám kiváltására jött az ötlet, hogy automatizáljak, amit csak lehet. Megszületett tehát a Printeraktiv Nyomda webshop.  Az első weboldalt, ami 2 évig működött, saját magam alkottam, javarészt a gyerekek alvásidejében.

Hogy hatott rátok a covid?

A cég fennállása óta számos komoly akadályba ütköztem, de mindig a folytatás mellett döntöttem, nem adtam fel a leglehetetlenebb helyzetben sem. A covid időszakban a megrendelések jelentősen visszaestek, de ezt az időt is fejlesztésre használtuk fel.  2021-re az addigi tapasztalatok alapján teljesen megújítottuk a webshopot, immár egy rendkívül komplex, de teljes mértékben a vevői visszajelzésekhez, igényekhez igazított nyomdai webshopot üzemeltetünk. A kihívások ellenére sikerült talpon maradni, az évek alatt a 20 nm-es irodát folyamatosan nagyobbra cseréltük, hamarosan költözünk a közel 200nm-es, új telephelyünkre, ahol már elfér a minden digitális nyomdai feladatra alkalmas gépparkunk, nyomtatók, kötészeti berendezések és még lesz a gyerekeknek egy játszószoba is, ha magammal kell hoznom őket a munkába.

Van kész grafikád vagy szeretnéd online megszerkeszteni ehhez a termékhez:

Kész grafika feltöltése

  • - Nyomdakész file feltöltés
  • - pdf, jpg, tif, psd, cdr, ai formátumok

Online tervező

  • - Szerkeszd meg egyszerűen
  • - Válassz sablonokból

TERMÉK KOSÁRBA KERÜLT! Oops!

close

Select options

close