Tuti tippek a tökéletes prospektus elkészítéséhez

Minden évben több ezer online vállalkozás működik sikertelenül, mert csak egyetlen marketing csatornát céloznak meg: az Internetet.

Az internetes marketing nagyszerű, de csak akkor érhet el kiemelkedő eredményeket, ha más eszközökkel együtt használod. A vevők/ügyfelek egy valódi cég valódi, nyomtatott értékesítési anyagára is kíváncsiak.

Ha azt szeretnéd, hogy ügyfeleid tudják, megbízható üzletet jelentesz számukra, akkor szükséged van reklámanyagokra. A nyomtatott anyagot haza lehet vinni és olvasni, s nem utolsó sorban ezek a kiadványok  más reklámokat, közvetlen leveleket és online promóciókat is támogatnak. Röviden, egy jól megszerkesztett prospektus már önmagában teljes értékű értékesítő eszköz lehet.

Íme néhány tipp a tökéletes brosúra elkészítéséhez, mely támogatja az online marketing hatékonyságát, és növeli az értékesítést.

  • Légy tisztában az olvasóid kívánságaival

Írd meg a tájékoztatót az ügyfél szempontjából. Mi lehet számára figyelemfelkeltő? Mit szeretne tudni a termékről/szolgáltatásról, Mik az aggályai? Próbáld meg az ügyfelektől hallott összes kérdést összegyűjteni, s azokra, egyszerűen, tömören választ adni

  • Elülső borító = Motiváció

Rettentő nagy szerepe van az elülső borítónak. Itt dőlhet el, hogy fel tudod-e kelteni az olvasó érdeklődését, és továbblapoz, vagy a prospektus rögtön a kukában landol. Sorold fel a termékelőnyöket vagy írj gondolkodást keltő bevezetőt, hogy motiváld az olvasót a brosúra kinyitására. Mondd el, hogy számára érdekes dolgot tartalmaz a belső – egy exkluzív meghívás, egy termékminta, egy különleges kedvezmény. Ne csak a cég logóját vagy termékét helyezd az első oldalra, ez önmagában még nem teljesíti a célt.

  • Tartalomjegyzék

Nyolc vagy több oldalas brosúrákban elengedhetetlen a tartalomjegyzék. Úgy tervezd meg, hogy a tartalomjegyzék a szöveg többi részéből kiemelkedjen. Ne használj olyan sablon szavakat, mint bevezetés, légy kreatív

  • Termékelőnyök

Az előnyök eladják a terméket. Ezek részletezéséhez egy egyszerű trükköt használhatsz. Írd le a termék jellemzőit, és minden pont után add hozzá a „ami azt jelenti” kifejezést. Pl: „A sütemény eredeti receptből készül, ami azt jelenti, hogy jobb íze van.”

  • Hasznos információk elhelyezése

Ha gyakorlati tanácsokat is elhelyezel a tájékoztatóban, ügyfeled nagyobb eséllyel tartja meg a prospektust, mert az hosszú távon is hasznosnak bizonyulhat. Pl. ha bőrápolási termékeket értékesítesz. adj tippet a pattanások, a száraz bőr, a finom vonalak, vagy a ráncok kezelésére

  • Változatos alakzatok

Ki mondta, hogy egy prospektus csak hagyományos téglalap alak lehet? Ha például szendvicseket árulsz, készíts egyet szendvics alakban. Szezonjegyek a labdarúgó-mérkőzésekre? Tervezd meg focilabda alakjában. Használd a képzeleted, hogy igazán eredeti darab készüljön

  • Személyre szabás

Egy tapasztalt „speaker” soha nem egy tömeghez beszél. Ügyel rá, hogy mindig kiemeljen egy személyt, őt magához hívja, s mondanivalóját úgy forgatja, mintha az csak a vele szemben ülőhöz szólna, miközben az üzenet valamennyi részt vevőnek átmegy.  Így teszi személyesebbé a beszélgetést. Hasonló módon készítsd el a prospektus szövegét, tégy úgy, mintha egy képzeletbeli személlyel beszélgetnél. Miért?  Mert a közvetlen „csak beszélő-csak-én” stílusban történő írás növeli a válasz valószínűségét

  • Teremtsd meg az atmoszférát

Ne csak kifejezetten a termékre, és annak paramétereire koncentrálj, hanem az azt körülvevő légkörre. Egy kandallóról szóló brosúra például ne annak fizikai működéséről szóljon. Ragadd meg az általa kiváltott hangulatot. Írj le egy hófúvásos téli délutánt, ahogy leendő ügyfeled puha takarójába burkolózva, a kandalló melegségénél kedvenc könyvét olvassa

  • Fókuszálj az olvasó igényeire

Ne magadról és cégedről beszélj. Talán cégednek lenyűgöző a fejlődéstörténete, talán Te, az alapító elképesztő sztorikat tudsz mesélni, de ezeket maximum háttér információként használd a lényegi elemek kiegészítéseként, s ügyelj rá, hogy leendő vevőid számára ezek hasznosnak bizonyulnak

  • Világos eligazítás

Úgy szerkesztd meg a kiadványt, hogy az olvasó könnyen eligazodjon, megtalálja benne egyszerűen, amit szeretne, de megértse a mondanivalódat is. Válassz könnyen olvasható betűtípust, és olyan színben, amely kiemelkedik a háttérből

  • Kérj visszacsatolást

Bárhogy is alakítod a brosúrát, az utolsó részben mindig kérj cselekvést. Adj meg egy telefonszámot, csatolj válaszkártyát, vagy bármilyen ötletes megoldást, amivel válaszra tudod bírni az olvasót. Lehet bármilyen lenyűgöző a megálmodott prospektus, ha nincsen egyértelműen és világosan leírva, hol találnak meg téged vagy termékeidet.

Ugye, nem is olyan könnyű egy igényes, ugyanakkor profi prospektust összeállítani, ami amellett, hogy mutatós, könnyen kezelhető és értelmezhető, még cselekvésre is sarkallja a vevőt.

Próbáld ki kreativitásod online nyomdai szerkesztőnkben, vagy kérd tapasztalt kollégáink tanácsát.

Van kész grafikád vagy szeretnéd online megszerkeszteni ehhez a termékhez:

Kész grafika feltöltése

  • - Nyomdakész file feltöltés
  • - pdf, jpg, tif, psd, cdr, ai formátumok

Online tervező

  • - Szerkeszd meg egyszerűen
  • - Válassz sablonokból

TERMÉK KOSÁRBA KERÜLT! Oops!

close

Select options

close