Hiába jó egy termék – aki azt várja, hogy a vevő váratlanul besétál hozzá és nyomban vásárol tőle, az bizony csak reménymarketingre támaszkodik. Többre jutsz, ha készítesz egy jó szórólapot, ami felkelti a potenciális vevők figyelmét és vásárlásra ösztönöz. De mitől lesz jó egy szórólap?
Ütős címsor, hatásos kép a szórólapon
A szórólap készítés alapszabálya, hogy a szórólapra hatásos képet és ütős címsort válassz. A címsorban ne a cégnevet vagy a termék nevét emeld ki – azt a problémát hangsúlyozd, amire a terméked megoldást kínál. Például: „Mindenmentes sütemények minden mennyiségben!” vagy: „Beszédközpontú nyelvtanfolyam”. A szöveg legyen lényegre törő és vázlatos. Segíti a feldolgozást, ha pontokba szeded az információt és felsorolod, mivel foglalkozik a céged. Ne feledd: a szórólappal nem az a célod, hogy bemutasd a vállalkozásod nagy ívű projektjeit, hanem hogy elérd, hogy kapcsolatba lépjenek veled az érdeklődők.
A kapcsolattartási adatok, nyitvatartás, weboldal és egyéb praktikus információk a szórólap aljára kerüljenek – az érdeklődők számítanak is rá, hogy itt fogják ezeket megtalálni. A céglogó ugyanitt, esetleg a szórólap tetején kaphat helyet.
A kép kiválasztásakor ne csak azt tartsd szem előtt, hogy figyelemfelkeltő legyen – az is fontos szempont, hogy segítse a terméked beazonosítását. A fenti példánkban a cukrászda szórólapjáról szinte kiillatozhatnak az étvágygerjesztő sütemények, míg a nyelviskola szórólapján szerepelhetnek az oktatott nyelvhez kötődő nemzeti színek, egymással kommunikáló emberek vagy akár az iskola épülete is. A lényeg: a kép ugyanúgy hordozzon információt a cégedről vagy a termékedről, mint a szöveg!
Csináld magad! – Online szórólap tervező
Szórólap készítés online is lehetséges, nem feltétlenül van szükség hozzá bonyolult számítógépes programokra. A weboldalunkon elérhető online grafikai szórólap tervező segítségével igényes, esztétikus, ugyanakkor figyelemfelkeltő szórólapokat állíthatsz össze, amik segítenek célba juttatni a termékedet. Bátran kísérletezhetsz és kibontakoztathatod a benned lappangó kreativitást.
Ha szeretnéd követni a friss trendeket, letisztult, egyszerű, a lényeges információkat tartalmazó szórólapot tervezz, ami kevesebb, de minőségi képet/fotót tartalmaz. Ebből az érdeklődő néhány másodperc alatt kinyerheti a fontos információkat. Az emberek ugyanis átlagosan ennyi időt – néhány másodpercet – szánnak arra, hogy rápillantsanak egy szórólapra (az információfeldolgozás sebessége egyébként az online térben is hasonló). Ez az időablak áll rendelkezésedre, hogy megszólítsd őket és felhívd a figyelmüket a termékedre. Egy átgondoltan megtervezett, hatásos szórólappal sikeresen közvetítheted feléjük a céged vagy terméked üzenetét.
Szórólap nyomtatás terén modern digitális nyomtatással és klasszikus ofszet nyomtatással egyaránt magas minőséget lehet előállítani. A digitális technológia lehetővé teszi, hogy rövid határidőre elkészítsük neked a szórólapokat, és akkor is bátran fordulhatsz hozzánk, ha kisebb példányszámot, 100-200 darabot szeretnél. Biztos lehetsz benne, hogy olyan végeredményt tartasz majd a kezedben – és juttatsz tovább a vevőidnek – amilyet a szórólap tervezés során megálmodtál.