Üzleti körökben újra és újra felröppennek olyan gondolatok, miszerint a DIRECT MAIL idejétmúlt marketingeszköz, ez a technika azonban igenis generálhat számodra új üzleti lehetőségeket. A mai modern és villámgyors megoldások– az email-ek (EDM) – ugyanis sok esetben el sem érnek a célszemélyig. Ennek több oka is lehet: SPAM levelek közé keverednek, s mire feltűnik, hogy nem kéretlen üzenetről van szó, addigra tán aktualitásukat vesztik. Vagy a rengeteg beérkező email közül a címzett rögtön törli a reklámcélúakat, így esély sincs felkelteni az érdeklődését.
Mindenképpen hatásos eszköz ügyfeleidet postai úton küldött reklámanyagokkal (Direct Mail)elérni, pláne, ha ahhoz egy apró figyelmesség, figyelemfelkeltő hír vagy kedvezményes kupon is kapcsolódik.
Célszerű azonban néhány dologra odafigyelni, ami veszélyeztetheti a kampány sikerességét:
- SZEGÉNYES MINŐSÉG
Kéretlen levelek és átverések nem csak elektronikus, hanem hagyományos postai úton is érkezhetnek. Így nagy hangsúlyt kell fektetni a minőségre, hogy a postaládából kikerülő anyag, ne rögtön a kukában landoljon. Használj feltűnő színeket, címszavakat, rajzokat a borítékon vagy a fedőlapon, amelyek felkelthetik a címzett érdeklődését. Cél, hogy a marketinganyag kinyitásra kerüljön!
- CSAK PAPÍRHULLADÉK…
Hazaérve egy halom összetekert reklámújságot találsz a levélszekrényedben… meg annak a környékén… meg a kerítésre felakadva… és így tovább. Gyakran olyan mennyiségű és nagyságú prospektust próbálnak a postaládába tuszkolni, ami vagy be sem fér, vagy némi erőszakkal bemegy ugyan, de mire megnéznéd őket olyanok, mintha a kutya szájából rántották volna elő – Ismerős szitu? Tutira elmegy a kedved az összestől, és úgy ahogy van, a kukába vágod őket. Fontos, hogy a reklámanyag borítékba, vagy olyan minőségű és méretű csomagolóanyagba kerüljön, ami kényelmesen elfér a leveles ládákban.
- TÚL ÁLTALÁNOS
Attól, hogy reklámcélú leveled sikeresen bejutott a célszemély otthonába, még nincsen nyert ügyed. Hisz ha a külső csomagolás felkeltette az érdeklődését, ne veszítsd el azzal, hogy a beltartalom semmitmondó. Tartózkodj az általános megfogalmazásoktól, próbáld meg konkrétumokkal megszólítani leendő ügyfeleidet, hogy világosan értsék, milyen értéket képviselsz, mit szeretnél megmutatni, és az miért jó nekik
- TÚL KEVÉS INFORMÁCIÓ
Alapvető fontosságú, hogy a reklámanyag a kontaktadatokat tartalmazza. Ugyanolyan kiemelkedő jelentőséggel bír, hogy bátorítsd vevőidet termékrendelésre vagy arra, hogy kérdéseikkel megkeressenek Téged. A nyomtatott anyagok sokrétű segítséget nyújtanak ebben, például kedvezményre jogosító kupon vagy ajándékkártya formájában. Ha az ügyfél kezében ott egy kézzel fogható kártya, amit beválthat, s ezzel kedvenc termékét olcsóbban vásárolhatja meg, már nagyot léptél előre, hogy a direct mail elérje célját
Nyomdai webshopunkban termékek széles kínálatát találod, melyek segíthetnek Neked elérni ügyfeleidet. Ezeket magad is elkészítheted, de tapasztalt kollégáink segítségét is kérheted.