Milyen papírt válasszak?

Ha grafikus, kisvállalkozó vagy marketingszakértő vagy, akkor fontos tudnod, hogy milyen papírt válassz marketing kiadványodhoz. Nem számít, hogy mit nyomtatsz, vagy milyen nagyszerű a grafika, ha nem a megfelelő alapanyagot választod.

Az alábbi cikk arról szól, hogy miért fontos a papír és mely papírtípusok a legmegfelelőbbek a különböző projektek nyomtatásához.

Miért fontos a papír?

Az ügyfelek egyenértékűvé teszik a marketing minőségét a termékeid és szolgáltatásaid minőségével, így a kiváló minőségű nyomtatási munka azt sugallja, hogy magas színvonalú üzleti tevékenységet kínálsz, amely magas színvonalú termékeket, szolgáltatásokat és ügyfélkiszolgálást jelent és ez befolyásolja a vásárlási döntéseket.

Egyszerű pszichológia. A tapintás érzékelés. Az, hogy egy adott papír milyen érzést kelt, igenis fontos. Egy papír minősége még a nyomtatás előtt is árulkodó: puha és fényes, vékony vagy erős, texturált vagy sima, a papír jellemzői pszichológiai hatással bírnak. Valójában még a vásárlást is ösztönözhetik.

Egy kísérlet bebizonyította, hogy azok az emberek, akik nehéz pohárból kapták a vizet, magasabb minőségű víznek gondolták, mint akik ugyanazt a vizet egy könnyebb, vékony pohárból itták.

Ez megerősíti azt az egyébként köztudott tényt, hogy az emberek pozitívan reagálnak a vastagabb, minőségi kiadványokra, mint a vékony, alacsonyabb minőségű papírból készültekre. Ez persze nem azt jelenti, hogy a hajtogatott prospektust kartonból kell készíteni, de a papír vastagságának növelése hitelességet és megbecsülést kölcsönözhet.

Hogyan jelöljük a papírvastagságot?

Grammsúllyal. Oké, de az mit is jelent pontosan? Biztosan tudjuk, hogy az irodai nyomtatóban a papír 80g-os, sokszor olvashattuk már a csomagolásán, de kevesen tudjuk, hogy miért pont annyi és hogy függ össze a súly a vastagsággal és akkor miért nem egyszerűbb mm-ben megadni mondjuk a vastagságot?

Nos, nagyon egyszerű a számítás. Ha 80g-os a papír, az azt jelenti, hogy abból a papírból egy 1×1 méteres ív pontosan 80g-ot nyom, ha mérlegre tesszük. Tehát tulajdonképpen 80g/m2 a pontos jelölés. Értelemszerűen minél nagyobb ez a szám, annál súlyosabb, vagyis annál vastagabb a papír.

Fényes, matt műnyomó, ofszet és kreatív? Mik ezek?

Attól függően, hogy az adott papír milyen eljárással készül, különböző felületeket kapunk.
Visszatérve a sima irodai nyomtató papírra, na ő az úgynevezett ofszet papír.
Ha már kap egy felületkezelést, ami lehet matt vagy fényes, és ettől egy simább érzetet kelt, valamint a nyomtatás is élénkebb lesz rajta, mivel a festéket nem szívja annyira magába, ezek a papírok a műnyomók.
Ha pedig az adott papír nem sima felületű, hanem anyagában különböző mintázatokat, „bordázatot” kap, sőt akár nem fehér hanem más alapszíne van, akkor a kreatív papírok családjába tartozik.

Mit, mire?

Nézzük meg, hogy milyen kiadványokhoz általában milyen típusú papírokat szoktunk javasolni.

  • Ofszet papír nagyon jó például
    • – könyvekhez,
    • – használati útmutatókhoz,
    • – levélpapírokhoz
    • – jegyzettömbökhöz vagy
    • – olyan kártyákhoz, melyekre utólag tollal írni szeretnénk.
  • 115g-135g műnyomókat a legtöbbször
    • – szórólapok
    • – hajtott szórólapok
    • – prospektusok belíveihez használunk
  • 150g műnyomó papírt ajánlunk
    • – plakátokhoz
    • – 4 oldalas hajtott kiadványokhoz
    • – oklevelekhez
  • 200g-250g papírra készülhetnek
    • – belépőjegyek
    • – prospektus borítók
  • 300g-os papírok felhasználási területe
    • – névjegykártyák
    • – képeslapok, meghívók
    • – bérletek
  • kreatív papírokat szoktak vevőink választani
    • – névjegykártyához
    • – meghívóhoz, képeslaphoz
    • – oklevélhez

+ 1  extra, a titkos kincsünk:

  • a gyűrhetetlen, téphetetlen, vízálló papír, ami nem is papír csak annak tűnik.

Leginkább olyan marketing anyagokhoz szoktuk javasolni, ami extra tartósságot igényel extrém körülmények között. Ilyenek például a nagy igénybevételnek kitett étlapok vagy a hosszabb időre tervezett kártyák.

Fenti lista természetesen csak iránymutató. Bátran lehet kísérletezni és szabadon, a marketing célnak megfelelően anyagot választani. Webáruházunk kínálatát úgy alakítottuk ki, hogy nagy hibát ne tudj véteni, mert minden termékünknél javaslatot teszünk az ahhoz leginkább passzoló anyagokra, melyekből ízlésed és a kiadvány célja alapján tudsz dönteni.

Ne feledd! A megfelelő papír kiválasztása mellett elengedhetetlen, hogy olyan nyomdát válassz, aki kifogástalan minőségben meg is nyomtatja azt a papírt! Így ötvözhető az ízléses grafikai munka, a kiváló papír és nyomtatási minőséggel, hogy a kiadványod életre keltse a terveid és ezzel elérje a célját.

 

Van kész grafikád vagy szeretnéd online megszerkeszteni ehhez a termékhez:

Kész grafika feltöltése

  • - Nyomdakész file feltöltés
  • - pdf, jpg, tif, psd, cdr, ai formátumok

Online tervező

  • - Szerkeszd meg egyszerűen
  • - Válassz sablonokból

TERMÉK KOSÁRBA KERÜLT! Oops!

close

Select options

close